دندان پزشکی, معرفی دانشگاه

دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه نا یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیاست که در شمال ایتالیا و در منطقه لومباردی قرار دارد. این دانشگاه از سال 1240 با معیارهای اروپایی آغاز به کار کرده و دارای بیش از 42 هزار دانشجو است. دانشگاه سیه نا دارای 8 دانشکده اصلی و بیش از 200 رشته تحصیلی مختلف است. همچنین این دانشگاه دارای تجهیزات و امکانات مناسبی برای ارائه خدمات تحصیلی است.

رتبه بندی دانشگاه سیه نا براساس رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۳:

رتبه 500-451 در بین دانشگاه های جهان

برنامه درسی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه سیه نا:

در دانشکده دندانپزشکی سیه نا برنامه درسی ممکن است هفته به هفته تغییر کند. روزهایی هستند که شش تا هشت ساعت کلاس درسی دارید و روزهایی هم هستند که هیچ کلاس درسی ندارید. برنامه درسی شما به شیوه‌ای که اساتید قادر به سازماندهی درس‌ها و منابع هستند بستگی دارد. شما از ماه اکتبر تا دسامبر و سپس از ماه مارس تا ژوئن کلاس دارید.

ساختار دوره دندانپزشکی در دانشگاه سیه نا:

دوره دندانپزشکی در سیه نا 6 ساله است (همانند دوره های پزشکی). دو سال اول معرفی‌ای به دندانپزشکی است که شامل مباحثی مانند آناتومی عمومی، آناتومی دهان، هیستولوژی، بیولوژی بالینی و مولکولی و شیمی می‌شود. کارآموزی‌ها از سال دوم شروع می‌شود.

تجربه کلینیکال و بالینی در دانشگاه سیه نا:

در حقیقت، کارآموزی‌ها از سال دوم شروع می‌شوند. از این طریق شما به نحوه زندگی به عنوان یک دندان‌پزشک بیشتر آشنا می شوید . در این دوره اساتید شما را با دندان‌پزشکی آشنا می‌کنند و شما با ابزارهای دندان‌پزشکی کار می‌کنید تا ببینید چگونه کار می‌کنند. از سال سوم کارآموزی‌های خاص، مانند نفرولوژی، جراحی دهان و فک، ارتودنسی و غیره شروع می شود. دانشجویان سال پنجم و ششم همچنین در روزهایی خاص همراه با اساتید در کلینیک کار می‌کنند. به عنوان یک تمرین کمکی، دانشجویان دندانپزشکی سیه نا به طور معمول به گروه‌های سه نفر تقسیم می‌شوند، یک نفر به عنوان دندان‌پزشک، دیگری به عنوان دستیار و سومی به عنوان بیمار عمل می کند. بنابراین، با تمرین روی همدیگر به عنوان دانشجویان دندانپزشکی پیشرفت می‌کنند.

امتحانات در دانشگاه سیه نا:

در دوره دندانپزشکی سیه نا، دو نوبت امتحان در هر سال وجود دارد؛ یک نوبت در زمستان در ماه‌های ژانویه و فوریه و دیگری در تابستان در دو هفته آخر ماه جولای و ماه‌های اوت و سپتامبر. هر درس از دو بخش نوشتاری و شفاهی تشکیل شده است که درصد هر بخش بسته به درس و استاد برگزیده شده متفاوت است.

شهریه دانشگاه سیه نا:

شهریه سالانه دانشگاه برای دانشجویان ایتالیایی به طور معمول ۵ هزار یورو است اما همراه با تیم اپلای Elitaly شهریه سالانه شما به صفر یورو سالانه کاهش خواهد یافت.

هزینه مسکن در شهر سیه نا:

هزینه محل اقامت در سیه نا کمی کمتر از شهرهای بزرگتر مانند رم و میلان است. هزینه اجاره یک اتاق در سیه نا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو همراه با هزینه های قبوض است. انتظار خانه هایی کمی قدیمی تر نسبت به شهرهای بزرگتر مانند میلان را داشته باشید.

حمل و نقل در شهر سیه نا:

در شهر سیه نا، اتوبوس های شهری زیادی وجود دارند و حتی می توانید دوچرخه اجاره کنید تا به سرعت در اطراف شهر حرکت کنید، اما پیاده روی واقعا بهترین روش برای حرکت در سطح شهر سیه نا است.

به طور کلی در طی ۶ سال تحصیلی ۳۶۰ واحد نیاز است که پاس کنید که شامل موارد زیر میشود:

لیست دروس دانشگاهی دانشجویان دانشگاه سیه نا:

سال اول دندان پزشکی:

CHEMISTRY

ACTIVITY CHOSEN BY THE STUDENT 

APPLIED BIOLOGY

HISTOLOGY AND ANATOMY

QUANTITATIVE METHODS

SCIENTIFIC METHODS, BEHAVIORAL SCIENCES AND CRITICAL THINKING

OTHER LANGUAGES

TRAINING COURSE ON HEALTH AND SAFETY AT WORK

سال دوم دندان پزشکی:

ACTIVITY CHOSEN BY THE STUDENT 

DIAGNOSTIC IMAGING AND RADIOTHERAPY

BASICS OF DENTISTRY

BIOCHEMISTRY AND BIOLOGY

GENERAL PATHOLOGY AND ONCOLOGY

PHYSIOLOGY

PATHOLOGIC ANATOMY

سال سوم دندان پزشکی:

DENTAL MATERIALS AND PROSTHETIC DIGITAL TECHNOLOGIES

MEDICAL SCIENCES I

MICROBIOLOGY AND HYGIENE

ORAL PATHOLOGY AND DERMATOLOGY

DENTAL MATERIALS AND PROSTHETIC AND LABORATORY TECHNOLOGIES

PHARMACOLOGY

سال چهارم دندان پزشکی:

MEDICAL SCIENCES II

GNATHOLOGY

NEUROLOGY AND PSYCHIATRY

ORAL AND DENTAL SCIENCES

ORAL SURGERY

LEGAL MEDICINE

سال پنجم دندان پزشکی:

DENTAL PROSTHODONTICS

IMPLANTOLOGY

ORTHODONTICS

PEDIATRIC DENTISTRY

PERIODONTOLOGY

RESTORATIVE DENTISTRY

MAXILLO-FACIAL PATHOLOGY AND THERAPY

سال ششم دندان پزشکی:

FINAL TEST

INTEGRATED ORAL AND DENTAL THERAPY I

INTEGRATED ORAL AND DENTAL THERAPY II

موقعیت جغرافیایی شهر سیه نا:

۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱۲۰۲۲
حداقل نمره قبولی داوطلبان غیر اروپایی در دانشگاه سیه نا۱۵.۹
از ۹۰
۳۱.۴ 
از ۹۰
۴۱
از ۹۰
۳۵.۴
از ۹۰
۵۱.۸
از ۹۰

author-avatar

درباره امیررضا حسین زاده مدیر تیم آموزشی

1. دانشجوی سال سوم پزشکی در دانشگاه پارما موفق شدم در آزمون IMAT برای دوره پزشکی در سال 2021 با امتیاز 61.7 رتبه اول در بین کل متقاضیان در سراسر جهان را کسب کنم. 2. سه سال تجربه تخصصی در زمینه تدریس و آماده‌سازی دانشجویان برای آزمون IMAT و TOLC F را دارا می باشم. 3. در نقش فعلی خود به عنوان مدیر تیم آموزشی برای IMAT و TOLC F در تیم Elitaly.ir، برنامه داریم تا با بهترین متریال های درسی و کلاس های آنلاین آموزشی، خاص ترین و با کیفیت ترین آموزش در سطح آسیا را به دانش آموزان Elitaly ارائه دهیم تا به راحتی در آزمون های رقابتی ورودی دانشگاه با بهترین نمرات قبول شوند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *